Instructies voor verwijzers: klanten aanmelden en een afspraak maken 

Iedereen die van onze hulp gebruik wil maken, heeft een getekende verwijsbriefijsbrief nodig van een maatschappelijke instantie of geregistreerd hulpverlener. Denk aan de Voedselbank, de gemeente, Farent, bewindvoerder, WMO-consulent, woningbouwvereniging etc. Als ze deze hebben, kunnen ze online een account aanmaken en een afspraak inplannen via onze digitale agenda

Wil je een klant doorverwijzen, volg dan onderstaande stappen om een account aan te maken en/of een afspraak te maken bij Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch.

1. Verwijsbrief

  • Download de verwijsbrief en vul deze volledig in. Vergeet niet het aantal volwassenen en het aantal kinderen te noteren en gelieve één verwijsbrief per persoon of gezin te gebruiken. (Thuiswonende) kinderen vanaf 18 jaar met een zelfstandig inkomen/uitkering dienen zelf een verwijsbrief te overleggen.
  • Onderteken de verwijsbrief en mail een kopie (foto of scan) naar clienten@kledingbankdenbosch.nl. LET OP: de verwijsbrief dient vóór de bezoekafspraak van de klant in ons bezit te zijn!

2. Account aanmaken

Heb jij of de klant al een account, dan kun je deze stap overslaan en direct doorgaan naar stap 3 'Afspraak maken'

  • Maak samen met of namens de klant een account aan. Gebruik bij voorkeur het e-mailadres van de klant. Naar dit e-mailadres sturen wij namelijk de bevestiging van inschrijving, de afspraakbevestiging, herinneringsmails van de afspraak en andere relevante informatie. Indien je je eigen e-mailadres gebruikt, gelieve álle correspondentie door te sturen naar de klant. LET OP: het account is pas actief als je op de link in de bevestigingsmail hebt geklikt! Check voor de zekerheid uw spambox als je geen bevestigingsmail ontvangt.

3. Afspraak maken

Nadat het account is aangemaakt en geactiveerd, kun je een afspraak plannen in onze digitale agenda. Dit kan 3 keer per jaar.

  • Log in met het opgegeven e-mailadres en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Scroll iets naar beneden en klik op de grijze button 'Wachtwoord vergeten' om een nieuw wachtwoord in te stellen
  • Selecteer het aantal gezinsleden waarvoor men kleding, huishoudtextiel en/of speelgoed wil uitzoeken. De gezinsgrootte is bepalend voor de inzet van het aantal klantbegeleiders
  • Kies in het overzicht een beschikbare datum en klik op een tijdsblok om door te gaan met de reservering
  • Noteer álle namen en leeftijden van de personen binnen het gezin waarvoor men kleding, huishoudtextiel en/of speelgoed wil uitzoeken en klik op 'vervolgen'
  • Je ontvangt nu een e-mail op het opgegeven e-mailadres met verdere instructies om de reservering te bevestigen
  • LET OP: je ontvangt pas een definitieve bevestiging van de afspraak zodra de getekende verwijsbrief in ons bezit is! Vergeet deze dus niet te mailen naar clienten@kledingbankdenbosch.nl
  • Gebruik je je eigen e-mailadres i.p.v. het e-mailadres van de klant, stuur dan alsjeblieft alle correspondentie m.b.t. het account én de bezoekafspraak door naar de klant. In aanloop naar de afspraak sturen we twee herinneringsmails. Gelieve ook deze door te sturen naar de klant.

4. Wat de klant mee dient te nemen naar de bezoekafspraak:

  • De legitimatiebewijzen van álle gezinsleden waarvoor men kleding, huishoudtextiel en/of speelgoed uit wil zoeken
  • Indien beschikbaar: een aantal grote tassen of shoppers
  • Maximaal één begeleider of tolk als de klant geen Nederlands spreekt
    NB! Wegens ruimtegebrek gelieve géén vrienden of kennissen mee te nemen!

Heb je nog vragen, stuur dan een e-mail naar clienten@kledingbankdenbosch.nl.

Hartelijk dank voor je medewerking!

🤞 Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

We sturen je alleen relevante nieuwtjes, beloofd!