Veelgestelde vragen / Frequently asked questions (FAQ)

Vraag: ik heb hulp nodig. Kan ik rechtstreeks bij jullie aankloppen?
Antwoord: nee, je hebt een getekende verwijsbrief nodig. Deze kan je via diverse maatschapelijke instanties (bv. de Voedselbank) krijgen. Mocht je niet precies weten waar je moet zijn, raadpleeg dan het overzicht van meest voorkomende doorverwijzers op de website.


Vraag:  ik heb een verwijsbrief gekregen. Wat nu ?
Antwoord:
lees eerst de verwijsbrief door en laat deze invullen en ondertekenen door je verwijzer en een kopie ervan mailen naar clienten@kledingbankdenbosch.nl. Meld je vervolgens aan op de website en maak een afspraak in onze digitale agenda. Stuur de 
verwijsbrief voorafgaand aan je afspraak via een scan of foto door naar clienten@kledingbankdenbosch.nl


Vraag: kan ik per telefoon of e-mail een afspraak maken?
Antwoord:
nee, sinds 1 december 2017 is het alleen mogelijk om je digitaal aan te melden en via onze online agenda een afspraak te maken. Deze afspraak dien je als cliënt, aanvrager of verwijzer zelf online in te plannen. Lukt het je niet, vraag familie, vrienden of je verwijzer om je hierbij te helpen. Of stuur een e-mail naar info@kledingbankdenbosch.nl voor assistentie.


Vraag: kan ik op andere dagen van de week een afspraak maken dan alleen op maandag en vrijdag? 
Antwoord: sindskort zijn we ook welke eerste woensdag van de maand geopend op van 19.00 tot 21.00 uur. De beschikbare data vind je in de online agenda.


Vraag: wat wordt er van mij als cliënt verwacht?
Antwoord: bij elk bezoek dien je een geldig identiteitsbewijs (geen kopie!) mee te nemen. Ook van perso(o)n(en) voor wie je kleding en speelgoed wilt uitzoeken. Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch is een vrijwilligersinitiatief. We zijn dus geen recht, maar een gunst. Onze vrijwilligers behandelen jou met respect en verwachten dat andersom ook. 


Vraag: hoe kan ik een afspraak maken bij Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch?
Antwoord: via kledingbankdenbosch.nl/aanmelden/ kun je na je registratie en met een getekende verwijsbrief in onze online agenda een afspraak inplannen.


Vraag: ik heb geen computer of ben niet handig met de computer om een afspraak te maken. Kan ik telefonisch of per e-mail een afspraak maken?
Antwoord:
nee, het is niet mogelijk om telefonisch of per email een afspraak te maken. Vraag familie, vrienden of je doorverwijzer om je te helpen bij je aanmelding of bij het maken van een afspraak. 


Vraag: ik heb een account aangemaakt, maar als ik inlog wordt mijn email niet herkend?
Antwoord: na het aanmaken van een account krijg je een bevestigingsmail met een link om je account te activeren.  Zonder activatie van je account kun je niet inloggen en/of een afspraak maken via onze online agenda. Tip: check je spambox als je geen bevestigingsmail ontvangt. 


Vraag: ik heb een account aangemaakt, maar krijg geen bevestigingsmail voor het activeren van mijn account?
Antwoord: Google, Microsoft Outlook, Hotmail, Gmail en andere online e-mailproviders zien veel e-mails als spam. Check daarom eerst je spambox. Vind je onze bevestigingsmail ook daar niet, stuur dan een email naar info@kledingbankdenbosch.nl. Vermeld hierin je voor- en achternaam en het emailadres waarmee je je account probeerde aan te maken.


Vraag: als ik probeer in te loggen in mijn account, krijg ik de melding 'Invalide Email Adres' or 'Password incorrect', terwijl ik de juiste gegevens gebruik om in te loggen?
Antwoord:
ons systeem is karakter- en spatiegevoelig. Voer je gegevens nogmaals in en let daarbij op de karakters (letters, nummers en tekens) en spaties tijdens het intypen. Lukt het nog niet, stuur dan een e-mail naar info@kledingbankdenbosch.nl. Dan helpt onze administratief medewerker je verder. 


Vraag: ik kan niet inloggen via mijn computer/browser
Antwoord: als je problemen hebt met inloggen via je computer of de gebruikte browser adviseren we je een ander browser te gebruiken, zoals MS Explorer, Edge, Firefox of Chrome. Zet ook AD blockers uit, want die ervoor zorgen dat je foutmeldingen krijgt of niets ziet. Mocht je daarna nog steeds problemen ondervinden, probeer dan in te loggen op de computer van familie, vrienden of je buren. Of stuur een e-mail naar info@kledingbankdenbosch.nl voor assistentie.


Vraag: ik probeer via de online agenda een afspraak te maken, maar kom niet verder dan het aantal personen. Ik kan dit ook niet aanpassen of overslaan en verder gaan...
Antwoord: het kan zijn dat er een storing is op de website, wij adviseren je om het op een later tijdstip nogmaals te proberen. Mocht de storing aanhouden, dan kun je er melding van maken via info@kledingbankdenbosch.nl


Vraag: hoe maak ik een afspraak via de online agenda?
Antwoord: Om een afspraak te maken volg je de onderstaande instructies:

  • Via www.kledingbankdenbosch.nl kun je aan de rechterzijde inloggen via Inloggen Cliënt
  • Nu kun je via het cliëntmenu bij Nieuwe Afspraak een afspraak maken
  • Je ontvangt een voorlopige bevestiging van je afspraak
  • Binnen 2 weken ontvang je een bericht waarin de afspraak definitief wordt bevestigd

Vraag: ik heb een afspraak gemaakt, maar er is iets tussen gekomen. Hoe annuleer ik mijn afspraak?
Antwoord: om je afspraak te annuleren volg je de onderstaande instructies. LET OP! Als je je huidige afspraak annuleert en een nieuwe afspraak maakt, kan het zijn dat je langer moet wachten. We hebben namelijk een wachtlijst.

  • Via www.kledingbankdenbosch.nl kun je aan de rechterzijde inloggen via Inloggen Cliënt.
  • Nu kun je via het cliëntmenu bij  Uw Afspraak de gemaakte afspraak te bekijken
  • Achter de afspraak die je hebt gemaakt, staat een oranje knop met CANCEL
  • Als je hierop klikt, zal er bij controle in Uw Afspraak 'Cancelled' vermeld staan

Vraag: ik heb een afspraak ingepland via de online agenda, maar deze is geweigerd?
Antwoord:
je afspraak kan geweigerd worden als er minder dan 4 maanden tussen je vorige en huidige afspraak zit. 


Vraag: ik had een afspraak, maar werd geweigerd toen ik naar de afspraak kwam?
Antwoord: redenen hiervoor kunnen zijn:

  • Je had één of meerdere identiteitsbewijzen niet bij je
  • Je kwam met meer personen dan je had opgegeven in onze online agenda. Hierdoor waren er onvoldoende vrijwilligers aanwezig om je te helpen. Gelieve het exacte aantal personen op te geven dat meekomt naar het cliëntbezoek, om te voorkomen dat de maximum capaciteit overschreden wordt.

Vraag: als ik telefonisch contact met jullie opneem, word ik doorgeschakeld naar voicemail. Waarom is dat? 
Antwoord: onze stichting wordt geheel gerund door vrijwilligers en die zijn niet 24/7 beschikbaar. De telefoon is daarom niet altijd bemand. TIP: stuur een email naar info@kledingbankdenbosch.nl, dan krijg je sneller antwoord. Of kijk bij contact voor de mailadressen per afdeling/categorie.


Vraag:  ik zou graag gebruik willen maken van de Kleding- en Speelgoedbank. Wat moet ik hiervoor doen?
Antwoord:  vrijwel elke maatschappelijke instantie in 's-Hertogenbosch en omgeving, zoals de Voedselbank, het Sociale Wijkteam (Farent), de gemeente en bewindvoerders kunnen een verwijsbrief voor Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch downloaden en ondertekenen. Vraag bij één van deze instellingen of ze je willen doorverwijzen.


Vraag: is Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch open op nationale feestdagen?
Antwoord: als nationale feestdagen op maandag of vrijdag vallen, zijn wij niet geopend en kun je in onze online agenda geen afspraak maken op die data. We adviseren je ten allen tijde hiervoor onze website te raadplegen.


Vraag: ik wil graag geld doneren aan Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch. Hoe kan ik dit doen?
Antwoord: je kunt via de doneerlink geld doneren aan onze stichting. Met jouw bijdrage kopen we onder meer nieuw ondergoed voor kinderen. Hartelijk dank voor je steun!


Vraag: ik wil spullen doneren aan Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch. Welke goederen kan ik doneren?
Antwoord: wij nemen - mits schoon en intact - graag de volgende goederen aan:
- Dames-, heren- en kinderkleding
- Accessoires als sieraden, hoeden, sjaals, portemonnees en zonnebrillen
- Schoenen
- Sportkleding- en schoenen (voor volwassenen en kinderen)
- Handdoeken, theedoeken, hoeslakens, dekbedovertrekken en kussenslopen
- Speelgoed

TIP: check ook ons wensenlijstje op de website!

LET OP: wij nemen géén dekens, dekbedden, kussens, tafellinnen en huishoudelijke artikelen aan.


Vraag: waar en wanneer kan ik goederen afgeven?
Antwoord: kleding, schoenen, huishoudtextiel en speelgoed kun je op maandag van 10:00 tot 15.00 uur, vrijdag van 10:00 tot 14:00 uur en elke eerste woensdag van de maand van 19.30 tot 20.30 uur afgeven bij het souterrain van de Bank van Lening, Schilderstraat 33 in 's-Hertogenbosch. NB! Gelieve geen goederen voor een gesloten deur te plaatsen i.v.m. weersomstandigheden, vandalisme en overlast in de wijk. 


Vraag: kan ik jullie met de auto bereiken?
Antwoord: De Schilderstraat is autoluw en alleen toegankelijk voor bewoners/gebruikers. Vanaf de Zuid-Willemsvaart kun je het straatje inrijden tot aan het paaltje. Zorg er a.u.b. voor dat je toegang tot de straat en het rechtsgelegen parkeerterrein niet barricadeert, dus zet je auto een beetje aan de kant (links) met de knipperlichten aan. Bel naar +31619197787 en vraag of een vrijwilliger het paaltje kan laten zakken. Je kunt dan doorrijden en de goederen voor de deur uitladen. Uiteraard helpen we je hierbij.


Vraag: kan ik vrijwilligerswerk doen bij Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch?
Antwoord: Jazeker! Ons initiatief leunt volledig op de inzet van vrijwilligers. Kijk voor de actuele vacatures op de website.


Vraag: waarom heten jullie Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch, maar wordt er verwezen naar kledingbankdenbosch.nl?
Antwoord: we zijn in 2013 begonnen als kledingbank 'Het Bènkske' in Rosmalen. Omdat er ook veel speelgoed gedoneerd werd, hebben we enkele jaren geleden ook de Speelgoedbank opgericht. Onze naam is daarom gewijzigd in Kleding- en Speelgoedbank Den Bosch. De url van onze website is hetzelfde gebleven, omdat we hierop het best gevonden worden door (potentiële) cliënten en donateurs. 


Meer of andere vragen? Stuur een email naar info@kledingbankdenbosch.nl of kijk bij contact voor alle overige mailadressen.

 

🤞 Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

We sturen je alleen relevante nieuwtjes, beloofd!